- Szczegóły
- Monika Dawidowska-Lupa
Jest wiele czynników wpływających na rozwój mowy dzieci, ale jednym z głównych jest głośne czytanie. Warto rozpocząć tę czynność już w okresie prenatalnym. Stwierdzono, że w trzecim trymestrze ciąży dziecko reaguje na bodźce dźwiękowe, co oznacza, że zaczyna słyszeć. Słyszy zarówno dźwięki płynące z ciała mamy – przykładowo bicie jej serca oraz dźwięki docierające do niego z zewnątrz (np. głosy rodziców, muzykę czy inne odgłosy, które towarzyszą naszemu codziennemu życiu). Od tych pierwszych chwil po wkroczeniu w świat dźwięków dziecko tworzy wzorzec prawidłowej mowy. Warto więc rozmawiać z nienarodzonym maluszkiem oraz czytać mu książki.
- Szczegóły
- Monika Dawidowska-Lupa
Dzisiaj wyjątkowo zamiast przedstawienia konkretnej zabawy, chciałam zaproponować Wam strony i blogi na, których znajdziecie ćwiczenia oraz materiały do wykonania pomocy przydatnych w terapii logopedycznej.
- Szczegóły
- Monika Dawidowska-Lupa
Terapia logopedyczna w gabinecie lub placówce to jedynie połowa sukcesu. Aby leczenie było skuteczne a rezultaty szybko widoczne, ważne są także regularne ćwiczenia wykonywane z rodzicem w domu. W zależności od tego, z jakim problemem boryka się dziecko (wada wymowy, opóźniony rozwój mowy, nieprawidłowości w budowie anatomicznej aparatu mowy), logopeda proponuje indywidualnie dobraną terapię i ćwiczenia. Istnienie jednak grupa bezpiecznych i uniwersalnych ćwiczeń, które można wykonywać z dzieckiem w domu w formie zabawy.
- Szczegóły
- Monika Dawidowska-Lupa
Zachęcam wszystkie dzieci uczestniczące w terapii do skorzystały z nowych ćwiczeń. Oto kilka zabaw, wierszy,rymowanek dzięki,który będziecie mogli wykonywać ćwiczenia ortofoniczne, fonacyjne, artykulacyjne.Do wspólnych zajęć zachęcie swoich bliskich. Życzę udanej zabawy.
- Szczegóły
- Monika Dawidowska-Lupa
Dziecko 6-7 letnie powinno prawidłowo i wyraźnie wymawiać wszystkie głoski, nie mylić ich, nie pomijać, nie zamieniać.W tym okresie powinno już swobodnie budować zdania poprawne pod względem gramatyki i składni.
Zaburzenia mowy, opóźnienie rozwoju mowy przyczyniają się do powstawania trudności w nauce, przy czym podkreślić należy, że niepowodzenia w nauce przyczyniają się do powstawania zaburzeń mowy. Dzieci z wadami wymowy popełniają te same błędy w czytaniu i w pisaniu, które wykazują w mowie spontanicznej. Zaburzenia mowy niejednokrotnie są przyczyną powstawania stresu, utrudniają dzieciom kontakty z rówieśnikami, wreszcie prowadzą do lęku przed mówieniem – logofobii.
- Szczegóły
- Monika Dawidowska-Lupa
Twoja dziecko nie wymawia poprawnie niektórych liter czy sylab? Nie potrafi powtórzyć określonych wyrazów czy zwrotów? Choć trochę postaram się przybliżyć możliwe przyczyny tych problemów.
- Szczegóły
- Monika Dawidowska-Lupa
Zachęcam Was wraz z rodzicami do odwiedzenia stron www dzięki, którym będzie łatwiej zrozumieć niektóre ćwiczenia. Pamiętajcie również o ćwiczeniach, które wykonywaliśmy podczas terapii logopedycznej. Wszystko to macie w swoich zeszytach. Życzę wytrwałości oraz sukcesów!
- Szczegóły
- Monika Dawidowska-Lupa
Ćwiczenia usprawniające narządy mowy a więc język, wargi i podniebienie przygotowują do prawidłowego mówienia. Dzieci mają naturalną skłonność do wielokrotnego powtarzanie ulubionych zabaw.Jeśli więc potraktujemy ćwiczenie jako zabawę, będzie ono dla dziecka czystą przyjemnością.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec