UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Informacja dotycząca cookies

Czym są ciasteczka (pliki cookies)?

Ciasteczko jest plikiem alfanumerycznym (tekstowym), który jest zapisywany na komputerze użytkownika podczas odwiedzin naszej witryny (lub aktualizowany - w przypadku odwiedzin ponownych/kolejnych).

W jaki sposób wykorzystujemy cookies w naszym serwisie?

Nie gromadzimy ani nie przetwarzamy żadnych informacji pozwalających na bezpośrednią identyfikację danych osobowych. Pliki cookies są wykorzystywane w naszym serwisie do celów statystycznych (dotyczących statystyk odwiedzin naszej witryny) oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu i dostarczenia bardziej dopasowanych treści.

 
Czy mogę wyłączyć obsługę Cookies?

Tak, możesz to zrobić w każdej chwili poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki w zakresie obsługi Cookies.

 
Jak wyłaczyć obsługę ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach:

Google Chrome

Trzeba kliknąć na menu (w prawym górnym rogu), zakładka Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane. W sekcji „Prywatność” trzeba kliknąć przycisk Ustawienia treści. W sekcji „Pliki cookie” można zmienić następujące ustawienia plików cookie:

    - Usuwanie plików cookie
    - Domyślne blokowanie plików cookie
    - Domyślne zezwalanie na pliki cookie
    - Domyślne zachowywanie plików cookie i danych stron do zamknięcia przeglądarki
    - Określanie wyjątków dla plików cookie z konkretnych witryn lub domen

 
Internet Explorer

Z menu przeglądarki (prawy górny róg): Narzędzia > Opcje Internetowe > Prywatność, przycisk Witryny. Suwakiem ustawiamy poziom, zmianę zatwierdzamy przyciskiem OK.

 
Mozilla Firefox

Z menu przeglądarki: Narzędzia > Opcje > Prywatność. Uaktywnić pole Program Firefox: „będzie używał ustawień użytkownika”.
O ciasteczkach (cookies) decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Akceptuj ciasteczka.

 
Opera

Z menu przeglądarki: Narzędzie > Preferencje > Zaawansowane.
O ciasteczkach decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Ciasteczka.

 
Safari

W menu rozwijanym Safari trzeba wybrać Preferencje i kliknąć ikonę Bezpieczeństwo. Tu wybiera się poziom bezpieczeństwa w obszarze "Akceptuj pliki cookie”.


Wyłączenie lub blokada obsługi cookies może spowodować nieprawidłowe działanie naszej witryny. Jeśli Twoja przeglądarka akceptuje obsługę Cookies, oznacza to wyrażenie zgody na stosowanie cookies przez naszą witrynę.

PPP

20 zwrotów, które pomogą uspokoić nerwy Twojego dziecka..

Monika Dawidowska-Lupa

Radzenie sobie z emocjami czasami bywa trudne, jednak jeśli nauczymy nasze dzieci radzić sobie z gniewem, to na pewno będzie im łatwiej. Zdarzają się sytuację, które często wyprowadzają nas z sytuacji, jednak krzykiem niczego nie załatwimy. Czasami warto zachować spokój i pomóc uspokoić się swojemu dziecku.


Poniżej zwroty, które możesz zastąpić w prosty sposób, a wtedy dziecko będzie Cię słuchało  i szybciej poradzi sobie z nerwami:

1. Zamiast: „Przestań rzucać zabawkami!”
Powiedz: „Kiedy rzucasz zabawkami, myślę, że nie lubisz się nimi bawić. Czy o to chodzi?”

2. Zamiast: „Duże dzieci tak nie robią!”
Powiedz: „Duże dzieci, a nawet dorośli też czasami odczuwają silne emocje. To jest w porządku, to uczucie minie.”

3. Zamiast: „Nie denerwuj się!”
Powiedz: „Ja też się czasami denerwuję. Wykonajmy nasz „okrzyk wojownika”, aby powstrzymać gniew.”

4.Zamiast: „Nie waż się go uderzyć!”
Powiedz: „Masz prawo być zły, ale nie pozwolę Ci nikogo bić. Musimy dbać o bezpieczeństwo innych.”

5. Zamiast: „Przestań natychmiast!”
Powiedz: „Jestem tu dla Ciebie. Kocham Cię. Jesteś bezpieczny.”

6. Zamiast: „Koniec z tym, Twój czas minął!”
Powiedz: „Chodźmy razem w jakieś spokojne miejsce, abyś mógł się uspokoić.”

7. Zamiast: „Umyj zęby, teraz!”
Powiedz: „Czy chcesz najpierw umyć zęby królika , czy swoje?”

8. Zamiast: „Zjedz, bo pójdziesz spać głodny!”
Powiedz: „Co możemy zrobić, aby to jedzenie było pyszne?”

9. Zamiast: „Twój pokój jest obrzydliwy! Masz szlaban, dopóki w nim nie posprzątasz!”
Powiedz:„ Może zaczniemy sprzątać ten mały kawałek pokoju? Pomogę Ci.”

10. Zamiast: „Spakuj się!”
Powiedz: „Co musisz zrobić, aby być gotowy do wyjazdu?”

11. Zamiast: „Przestań marudzić!”
Powiedz: „Czy mógłbyś powiedzieć to samo, ale normalnym głosem?”

12. Zamiast: „Przestań narzekać!”
Powiedz: „Rozumiem, ale czy możesz wymyślić rozwiązanie?”

13. Zamiast: „Ile razy mam to powtarzać?!
Powiedz: „Widzę, że nie usłyszałeś mnie za pierwszym razem. Co Ty na to, by powtórzyć szeptem to, co Ci teraz powiem?”

14. Zamiast: „Nie przesadzaj!”
Powiedz: „Bardzo nerwowo na to reagujesz. Gdyby Twoje emocje miały twarz potwora, jak by wyglądały?”

15. Zamiast: „Idź do swojego pokoju!”
Powiedz: „Zostanę tutaj, dopóki nie będziesz gotowy na przytulenie.”

16. Zamiast: „Muszę się przez Ciebie wstydzić!”
Powiedz: „Chodźmy gdzieś na bok, aby rozwiązać ten problem.”

17. Zamiast: „Jesteś niemożliwy!”
Powiedz: „Masz teraz trudny czas. Znajdźmy razem rozwiązanie.”

18. Zamiast: „Przestań się wydzierać!”
Powiedz: „Udam, że zdmuchuję świeczki urodzinowe. Zrobisz to ze mną?”

19. Zamiast: „Nie mogę sobie z Tobą poradzić!”
Powiedz: „Zaczynam się denerwować, ale zaraz spróbuję się uspokoić.”

20.Zamiast: „Przestań mówić ‚nie’!”
Powiedz: „Słyszę, jak mówisz „nie”. Rozumiem, że tego nie chcesz. Zastanówmy się więc, co możemy zrobić inaczej.”